Assalammualaikum...

Ada benda dalam hidup ini aku nak betul-betul lupa..
Ada benda yang aku nak selalu ingat..

Tapi yang aku nak lupa sangat tu lah yang akan selalu menjelma,
yg patut aku selalu ingat, aku akan lupa... :'(

Surat tawaran sambung master daripada UPM aku pandang sepi. Bukan tidak ternanti-nanti. Tapi apa yang pernah aku lalui sebelum berakhirnya pengajian disitu buat aku rasa jauh hati, tawar hati. Betapa sedaya upaya aku cuba lupa, tapi bayangan setiap kejadian itu semakin-makin menjelma.. Allah....

Dan bila mengimbasnya semula, airmata tidak pernah berhenti menemani. Sakit. Sangat sakit.

Selalu dalam doa aku minta, lupakanlah aku segala yang membuatmu aku benci pada mereka Ya Allah,
Lupakanlah aku pada segala rasa yang akan membuat aku tidak mampu mendengar jauh sekali melihat muka mereka Ya Allah.. Kerana aku lemah. Lemah untuk melawan rasa daripada membenci mereka. dan sesungguhnya, aku masih belum sepenuhnya redha pada kemaafan yang mereka pinta lewat hari-hari terakhir disana.

"Hati kalau dah tawar untuk segala rasa.
Letaklah macam-macam perisa.
Tetap tak akan sama seperti asal semula."

Sesungguhnya, apa yang aku perlukan adalah MASA. 
Masa yang akan buat aku lupa dan redha pada segalanya. In Shaa Allah.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...