Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha penyayang......


Pejam celik, pejam celik 2012 akan berlalu pergi hanya tinggal beberapa hari lagi. Kecewa mengingat detik demi detik yang aku sia-sia kan. terlalu banyak kelekaan dan aku akui aku hanyut dibawa arus deras nafsu yang tidak pernah mengenal erti kepuasaan. Ampuni aku Ya Allah.

Secara jujur, 2012 bukanlah tahun trbaik aku kerana setiap azam yang aku cipta tidak satu pun yang tertunai. Dan sebabnya tuding pada diri sendiri. Booooo pada diri sendiri. Kau gagal Alya. kAU gagal!!!

Aku tak tahu dimana silapnya kehanyutan aku ini. Hanyut tanpa dapat berpaut pada apa jua ranting. Terus leka, lalai tanpa sedar aku hampir ke lubuk kebinasaan yang paling dalam... Gagalnya aku Ya Allah.
Aku semakin jauh daripada buku-buku yg sering aku baca bg mengikat diri yg sering lemah pd godaan, kutinggalkan Usrah, kutinggalkan kawan2 yg lbh baik agamanya, kutinggalkan tahajud, al-quran sekian lama kerana kesibukan yang aku cipta sendiri.. Astagfirullah...... :'(
Betapa gagalnya aku ditahun ini.. betapa ruginya aku membiarkan 2012 terus berlalu dengan kosong tanpa belum mampu sujud taubat pada penciptaku.

Aku sedar, aku berada dalam kerugian.... Tapi, aku gagal melawan kemahuan.. :'(, lemahnya aku Ya Allah apabila aku menjauhi diriMU.. sedang KAU terus memberi kebahagiaan kepadaku tanpa henti.. Malunya aku dalam usia yang akan memasuki 23 tahun tapi aku masih jahil dalam mengenal agamaMU.. Masih jahil dalam segala-galanya..

Kebelakangan ini, hujan turun dengan lebat membuat aku terus berdoa semoga kau kabulkan permintaanku yang satu Itu.. Jujur, aku sangat memerlukannya untuk terus istiqamah YA Allah.. Wanita yg lemah seperti aku ini perlukan itu untuk terus membimbing aku daripada kehanyutan.. Semoga kau masih mahu kabulkan doaku yang penuh dosa ini.. Semoga....................
Nota hati : Ingatlah, bahawa akan ada satu hari Allah akan benar-benar marah. Hari DIA akan memalingkan wajah-NYA. Ketika itu , kita hanya menanti dilemparkan ke neraka sekiranya kita tidak mempersiapkan jiwa kita bermula saat ini.

Nota Jiwa: Selamanya tidak akan kubiarkan syaitan menguasai aku Ya Allah.. Terimalah aku.. Aku kembali bertaubat & patuh padamu.. :'(

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...