...بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

"Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :)

Kudedikasikan tulisan ini buatmu kak,
Seorang insan yg banyak mengajar aku segalanya... Terima kasih untuk itu :)

Pertemuan kita tanpa dijangka kan, hanya berkenalan di alam maya dan kemudian bertemu di dunia nyata. Siapa sangka, aku yang baru lepas habis spm ditakdirkan bertemu denganmu. pertemuan itu takdir kan kak?? dan ditakdirkan bertemu denganmu adalah anugerah terindah daripada Allah untuk seorang aku.

Kak, sebagai seorang yang kau panggil adik, jujur perkahwinan mu membuat aku terasa seperti kehilangan seorang kakak. Tugasmu pasti lebih sukar dan mencabar kini kak, dan pastinya aku adalah mereka yang rugi kerana tidak memanfaatkan sepenuhnya waktu bersamamu. Tapi, aku Redha kak, kerana perkahwinan ini adalah yang terbaik untukmu. Jujur, aku lelah apabila membaca setiap statusmu. Terasa ingin memelukmu tapi apakan daya, kita jauh..

Selamat Pengantin baru kak, semoga kau menjadi isteri, ibu yang solehah.. Aaminn.. :)



Kak, 
Maafkan alya atas tingkah yang menduga,
bicara yang menimbulkan nanah,
kekurangan diri yang pernah membuat kau berduka,
dan segala perbuatan yang membuat hati kecilmu berdarah.


Kak,
Sungguh aku menyayangimu sepenuh jiwa,
walau seketika hubungan yang dibina,
teruji kerana sikap yang tercela,namun, takdir Allah siapa menyangka,
kita tetap kuat dan masih ditakdirkan bersama.


Mengenalimu, saat itu kau masih sendiri,
masih mencari seorang habibi,
untuk menjadi suami,
bagi seorang wanita yang sering teruji.


kau memanggilku adik,
terasa menusuk saat aku pernah megherdik,
dirimu yang terlalu baik,
dan aku yang terlalu cepat mendabik..


Maafkan aku atas segalanya kak,
semoga deritamu berakhir.
semoga bahagia akan menjadi pengakhir,
kepada segala dugaan yang datang tanpa ada tanda akhir.


Hanya kini,
doa kugantikan, sebagai pengganti diri,
buat kau yang kusayangi,
kerana Illahi..




2113, blok kijang,
kosass upm serdang :)
1140 malam


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...