Dengan nama ALLAH yang MAHA PENGASIH lagi MAHA PENYAYANG...

Assalammualaikum w. b.t :)

Alhamdulillah, 24/12/12 lalu genaplah umurku yang ke 22 tahun. 
Seakan tidak percaya yang aku seakan sudah melepasi fasa remaja dalam hidupku.  dan aku seharusnya bersedia untuk ke fasa yang lebih mencabar. Fasa yang mana aku harus lebih bertanggungjawab dan tahu apa yang terbaik buat aku, agamaku, bangsaku dan insan sekelilingku..

Zaman jahiliyah yang kutinggalkan kebelakang demi mencari redha Allah.
Aku pernah lelah mencari identiti diri, mengubah sesuatu perlahan-lahan. Dari pemakaian, cara bertudung, pergaulan, pemikiran dan sebagainya sangat memerlukan aku kuat untuk istiqamah dengannya. Aku tidak berubah kerana siapa-siapa, cuma aku memang sedang mencari identiti diri dan ini yang ditakdirkan untuk aku. Alhamdulillah..


I am 22 years old now :)



----> Ibu & abah, terima kasih kerana sanggup bersusah payah membesarkan saya, jasa kalian tidak akan mampu saya bayar dengan wang berjuta-juta, semoga sahaja Allah redha dan memberkati hidup kalian seadanya :)

 ---->Adik beradik yang sudi menyokong apa jua, terima kasih kerana sebagai angah dirumah, mendidik aku menjadi penyayang dan tegas dalam mendidik kamu menjadi wanita muslimah yang solehah walau angah tidak sebaik mana.. 

----> guru-guru yang sanggup menjadi pembimbing setiap masa, Terutamanya Puan Hajah Juriah, kerana kamu itu bukan sahaja guru tapi umpama bonda bagi seorang aku.. Terima kasih cikgu untuk segalanya.. :)

----> sahabat yang tanpa lelah membawa ke jalan Allah, semoga kita sama-sama akan ke Jannah Allah.. AAminn.. 


----> Ujian yang mentarbiah erti kehidupan dunia, membuatkan aku tidak leka dengan kesenangan dunia yang sementara sedangkan kehidupan abadi disana lebih membahagiakan..



Terima Kasih Allah, 
kerana masih meminjamkan nyawa untuk aku yang berkalung dosa,
kerana masih memberi masa pada taubat yang sering terlewat,
kerana masih menerima pada aku yang selalu tidak taat.

Sering aku tertanya,
sudah tertunaikan janjiku,
sebagai khalifah dan HambaMU,
sepertimana jajnjiku sebelum lahir dulu.

Sesungguhnya YA RABBI,
kusandarkan kini,
SOLATKU, IBADATKU, HIDUPKU, MATIKU...
hanya padaMU..



P/sdan disebalik rasa ketidakmampuan ini,kita masih bertahan…
maka,benarlah,bahawa ujian, sesuai kemampuan.
senyumlah kerana kamu sedar, kamu ada DIA:)







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...