Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. :)

 Di mana saja kamu berada, kematian akan mendapatkan kamu, sekalipun kamu di dalam benteng yg kukuh.” An-Nisa : 78

Pemergian seorang pelajar UPM yangkemalangan semasa ingin ke kuliah pagi tadi sedikit mengejutkan.. Terdiam seketika, Ya Allah.. Sungguh benar segala kalamMU.. 

Sedang aku saat ini terus leka dengan dosa yang tidak terkira banyaknya.. 
Sedang saat ini aku terus hanyut dan lupa kesementaraan dunia..
sedang saat ini aku lupa, bila-bila masa aku jua pasti akan menyusul tiba.....

Terlalu pincang langkahku sebagai kalifahMU YA Allah.. :'(
Aku lupas tugasku kerana nikmat dunia-MU.
aku lupa amanahku kerana terlalu cintakan duniaMU..

Terlalu banyak impian dunia yang aku senaraikan dalam buku satu persatu sehingga aku merasakan betapa kecilnya nikmat SyurgaMu.. Sedang aku tahu ya Allah, semuanya akan kutinggalkan kelak.. 



Ampunkan aku yang sering berdosa...... :'(

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...