How you see you have weakness, so do others. How you see others have specialness, so do you. The Almighty is Great and Fair, always.. 

I'm not perfect. You're not prefect. They're not perfect. We'r not perfect..

Sedih, terkilan & sedikit tertekan.. Membuat saya terasa amat penat. Bukan penat dgn segala perkara tetapi dgn sikap manusia. Pertanyaan yang membuat saya bertanya pada diri sekian lama. Orang melayu itu islam kan, tapi knpa perlakuan mereka bukan berlandaskan islam? Membenci, mengutuk, mempersenda orang lain yang seagama & sebangsa mereka sendiri??

Lemahnya islam & bangsa melayu, kerana kita sendiri kan?
Dan lagi menyedihkan jika insan-insan ini adalah mereka yg punya pendidikan yang tinggi. Dimana silap sisitem ilmu ini sehingga manusia-manusia ini tidak tahu membezakan antara yang baik dan buruk. Relevankah ilmu sehingga menara gading jika sepanjang hidup kau guna untuk lihat kesalahan dan kelemahan manusia lain. Jika kau tahu hukum tidak bertegur sesama umat islam tapi kau masih melakukannya. 

Aku memang banyak dosa, tapi maaf aku tidak perlukan pahala kalian untuk aku masuk syurga. Jadi, sedikit nasihat aku berhenti untuk terus menjadi aku bahan untuk diperbualkan sebab aku kasihan dengan melihat betapa mudahnya syaitan memasuki hati kalian. Betapa sia-sianya setiap kebaikan kalian jika akhirnya Allah menjadikan aku pemiliknya. Rugikan??

Aku dilahir & dibesarkan dengan sekeliling aku penuh dengan orang kristian. Aku tak nampak kawan aku yang beragama Kristian mengutuk & mmpersenda agama lain malahan mereka hanya fokus dalam mempertahankan agama mereka. Aku xnmpk kawan aku yang kristian ada sikap dengki pada rakan seagama mereka. Aku xnmpk mereka kutuk dan pentingkan rakan seagama macam apa yang aku nmpak org islam lakukan skrg. Aku xkata agama kristian itu bagus, tapi yg bagusnya adalah pganutnya dalam melakukan apa yang diajar oleh agama mereka. Aku pernah berdepan dgn situasi yang mana kawan aku tidak mahu menolong kawan yg lain hanya kerana dia bkn beragama islam? come on guys.. Islam x ajar kau untuk pntgkan diri & sesuatu yg prlu kau ingat islam mgajar kau untuk berbuat kebaikan kepada semua makhluk.. Aku ulang, semua makhluk..! Kau patut jadi role model , tunjukkan yang agama islam itu agama untuk semua dan seharusnya kau perlu adil kepada semua makhluk. 

Aku memang jahat.. dan aku akui. Tapi sebagai umat islam yg baik kau patut bimbing aku kembali kepada kebaikan.. dan bukan terus mghukum aku dgn selalu mngutuk & menjatuhkan maruah aku.

 Maaf kawan, kau lupa bumi ini sfera. 




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...