Kawan,

hampir setahun rasanya tidak bersua,
sehingga aku hampir tidak kenal pada susuk tubuhmu,
yang satu ketika dahulu sangat aku sayang.

seakan mimpi rasanya,
melihat kau hanya jarak satu tapak,
dengan segaris senyuman,
mahu rasanya memeluk kau yang aku rindu,
yang selalu aku sebut dalam doa.

entah mengapa,
kaku rasanya seluruh anggota,
mengapa aku tidak mampu menyapa,
mahukan berkata, selamat berpuasa.

Ya Allah,
terima kasih masih menemukan kami,
walau tiada patah yang mampu dibicara,
sekurang-kurangnya aku masih diberi kesempatan,
melihat dia dari jarak tidak sampai sehela.

Aku sudah hampir nekad melupakan,
setelah hampir setahun berendam kedukaan,
setelah sukar menerima knyataan,
yang dia tidak menganggap aku kawan.

kawan,
bagaimana mampu aku memeluk,
sedangkan masih segar diingatan,
aku sudah kau benci, kan??

Semoga ramadhan,
akan memberi makna pada kehidupan 
kita sebagai insan.



Aku yg dibuang,
Village Mall, sP.
01 august 2012 (06.20pm)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...