Bismillah..

Assalammualaikum semua, 
Semoga Selalu berada dalam rahmat dan lindungan Allah s.w.t.. InsyaAllah.

Meninggalkan dan ditinggalkan itu satu perkara biasa,
bezanya cuma meninggalkan tidak akan menjadi derita seperti orang yang ditinggalkan..

Lumrah, manusia itu akan datang dan pergi dari hidup kita dan  cara dia pergi akan meninggalkan kesan yang positif atau negatif kepada diri kita. Sakit yang pernah aku lalui sebab ditinggalkan oleh cinta pertama membuat aku takut untuk membuka hati pada insan bernama lelaki. Bertahun rasanya aku memperuntukkan masa untuk menerima lelaki lain dalam hidup aku. Bertahun untuk mengubat jiwa dan hati yang dirabak tanpa rasa simpati.

Kali kedua ditnggalkan oleh sahabat baik sendiri. Aku korbankan ego diri untuk memperbaiki ukhuwah kami walaupun xkan seindah yang aku hajati sekurang-kurangnya dia tidak berlalu pergi. Lantas aku menghulur tangan demi sebuah persahabatan yang sangat aku sayangi dan hargai. Walaupun aku tahu ada kemungkinan tangan itu akan ditepis pergi dan aku pastinya akan malu tidak terperi namun apalah harganya malu itu demi sebuah persahabatan yang telah bertahun-tahun tersemi. kerisauan nyata terjadi apabila tangan ini ditepis pergi walau aku tidak berharap untuk dia mengenggami huluran tangan yang aku beri seikhlas hati.

Pedih mengenangkan perginya mereka yang pernah aku sayangi. Mungkin tidak banyak  kegembiraan yang kita kongsi tapi bukan kah terlalu banyak jerih perih yang kita lalui.. Dia kawan baik aku, tidak tergamak aku meminta sesuatu yang nista berlaku. Namun jauh disudut hati aku masih berharap hatinya merasa apa rasa hatiku.

Tuhan, jika dia pergi.. jadikan hatiku redha dengan kehendakmu..
jika ditakdirkan dia kembali, kembalikan kami seperti dahulu.. :(


:: Saya yang kehilangan ::




p/s: kan best Kalau jadi bawang, setiap kali orang sakitkan kita, dialah yang menangis! Seronoknya~~..hehe

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...