Ada Persimpangan,

dimana aku ditemukan erti bahagia,
yang mengajar aku cara utuk ketawa,
sehingga aku lupa, airmata itu turut dicipta.

Ada persimpangan,
dimana aku ditemukan erti kecewa,
lalu aku bangkit dengan gagah,
walau kerap berteman airmata.

Ada persimpangan,
dimana aku ditemukan erti tabah,
menghadapi setiap hari yang tersisa,
pada kesementaraan dunia.

Ada persimpangan,
aku ditemukan pada erti perpisahan,
yang mana aku tiada pilihan,
melainkan rela atau redha.

Persimpangan-persimpangan dunia,
selama mana aku bergelar Khalifah,
selagi nafas masih terhela,
aku cuma minta...
Agar iman tidak goyah.

Biar seketika disimpang bahagia,
biar terkadang disimpang derita,
biar sesekali diambang sengsara,
Padamu Ya Allah Ku berserah..

Hanya padamu YA ALLAH.. :)



Teratak Inspirasi,
09 julai 2012, (07.01pm)
sUngai Petani, Kedah.

2 comments:

khir berkata...

Simpang-simpang yang kamu lalui itu
pelajaran alam
ilmu pencipta
yang gurunya tidak pernah marah
atau hilang sabarnya...
barakahnya ada dalam kamu
yang tahu membeda
dosa pahala...
syukurlah
kamu menemui simpang-simpang itu...
kerana aku tahu
Allah menyayangi kamu!

Alya Sumayyah berkata...

Alhamdulillah.. Terima kasih cikgu!!
May Allah always bless ur n family..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...