Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia.



Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.
Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.

--> Macam tu lah pada aku juga , kalau aku sendiri tahu aku tak mampu menyenangkan mereka2 yang aku sayang , lebih baik aku biarkan dan lepaskan mereka kejar apa yang membahagiakannya . Janganlah aku menjadi batu penghalang buatnya sehingga dia sendiri rasa tersekat . Pada aku , apa yang membahagiakannya adalah yang membahagiakan aku , tapi andai kata apa yang membahagiakannya belum mengundang rasa bahagia dihati aku .. aku tak sepatutnya berkata " TIDAK " untuknya .. Biarkan .. lepaskan .. mungkin pada masa itu , aku bukan disampingnya .. tapi mereka2 itu perlu tahu yang aku  mungkin nampak tidak menyokong tetapi yang pastinya aku akan mendoakan apa yang terbaik buat mereka2 yang aku sayang . 

P/s: Off to pasir gudang again for 4 days..  :)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...