Bismillah..
Assalammualaikum semua,
syukur alhamdulillah kerana aku baru saja selesai menyiapkan assignment yang akan disubmit esok.. Segala puji bagi Allah s.w.t yang telah mempermudahkan segalanya..

 sahabat,
Kita tidak selalu benar dalam pendirian dan tindakan…
kita hanya manusia. Walaupun sungguh hati kita ingin mengikut jalan Allah, tetapi kerana kealpaan dan kejahilan kita tersasar jua. 
kita ingin tenang, tetapi oleh kerana ketipisan iman dan zikir, pendirian kita goyah jua. 
Ada rasa marah, ada rasa resah..
tetapi semua itu adalah ‘bayaran tol’ di lebuh raya mujahadah.

Ya Allah, ampunkanlah kami. Berilah kami kekuatan untuk memaafkan diri kami sendiri dan juga orang lain. Kami masih tidak pandai mensyukuri nikmatMu kerana kami masih mendidik hati dalam menerima ujian-Mu.

Ya Allah, cuma satu… cuma satu… janganlah Engkau serahkan diri kami kepada diri kami sendiri walau sekelip mata. Kutiplah kami ya Allah untuk selalu dibimbing oleh hidayah dan taufik Mu!

Ya Allah, kami sentiasa yakin bahawa kejujuran itu kemenangan dan pilihlah kami untuk menjadi orang yang jujur dan benar… walau apa jua keadaan dan cabarannya! Amin.. :(


P/s: Ya Allah, ampunkan aku atas kelalaianku menunaikan suruhanmu kerana kadangkala aku seakan dihambat waktu yang tidak pernah cukup.. Ampunkan aku..



3 comments:

khir berkata...

aku binatang jalang
tersepit di kelangkang nafsu
kerap kali melacurkan iman
demi dunia yang tolol.

aku binatang jalang
mahu meruntuh
dosa yang bergunung
dengan air mata yang kutadah
dari doa nasuha.

pegang erat tanganku, nasuha
jari jemariku belum kuat lagi
menepis bohong dunia!

Alya Sumayyah berkata...

kata2 yang pedas tapi membenarkan setiap bait kata-kata.. Kagum seketika.. :)

khir berkata...

I try my best to please anyone who read. But after all, everything are from the will of Him. Praised Allah if you feel great obout this poem. Its all from Him, I'm just the writer, in fact Allah owns' my body and my soul...so are you...bye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...