Bismillahirrahmanirrahim..


Assalammualaikum Tinta seorang hawa,
juga salam pada kalian yang sudi menjengah disini.

Maaf kerana masa untuk ruangan ini semakin terhad aku rasakan.
dengan Alasan yang sama,asignment bertimbun.teeeheee..
dan itu jawapan yang jujur sebenarnya.

Banyak benda yang ingin aku luahkan pada tintaseoranghawa,namun terpaksa aku pendam sebab ada yang lebih memerluakan komitmen aku disaat ini,yer,tugasan aku..Maaf.. :(

Terima kasih kepada sahabat, Hidayu haron sebab sudi tag Alya dalam ruangannya..InsyaAllah,alya berusaha untuk menjawab segala soalan ayu dengan sejujurnya & seikhlasnya..InsyaAllah.. :)

Dengan Nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang,


1) seronok tak kena tag macam ni??hehehe

Teehee..alhamdulillah rasa seronok jugak..Tag la lagi yer lain kali :)

2)boleh tau tak, pandangan anda mengenai 'kahwin muda'?

Bagi alya,kahwin muda dapat mengelakkan berlakunya maksiat.Maksiat dari segi hati atau yg sebaliknya yang kadangkala tanpa kita sedar.Namun,niat kahwin muda tu haruslah betul niatnya kerana Allah s.w.t dan sekaligus ingin menjauhkan maksiat .Disamping itu,kena tanya diri dan hati,mampu ke kita nak hadapi alam rumahtangga yang sangat-sangat memerlukan komitmen sekaligus memegang tanggungjawab yang besar.Kahwin bukanlah sesuatu yang mudah semudah kita menyebutnya.Dunia perkahwinan yang kita impikan selalunya tidak seindah yang kita bayangkan.(ceh,macam ada pengalaman kan?)xla,ini berdasarkan perkongsian rakan2 sebenarnya..Ramai yang mengatakan alam perkahwinan itu tidak seindah seperti yang kita lihat dalam drama2 melayu atau cerita2 cinta yang lain,dan situasi bercinta sebelum dan selepas kahwin adalah sangat2 berbeza sebenarnya.bagi Alya,nak kahwin muda xpee..baik sangat,asalkan dah penuh ilmu didada dan tanya diri,mampukah kita melayarinya..alya memilih untuk kahwin dalam usia sederhana muda around 24-25..sebab alya nak jalankan tangunggjawab bagi ibu & ayah naik haji dulu & jaga masa tua mereka..bila dah kahwin,alya tkot komitmen pada suami & anak2 mmbuat alya lupa tangunggjawab pada mereka.apapun,semuanya brgantung pada pendapat dan takdir masing-masing kan.... :)



Bak kata Ustazah Fatimah Syarha,

Apa yang Allah haramkan sebelum kahwin, sekejap saja. Sabarlah sekejap! Dah kahwin nanti, yang halal amatlah luas. Yang halal lebih indah kerana benaungkan redha Allah :)

3)apa kata-kata motivasi yang menarik buat anda?


“Man jadda wa jada!” - Sesiapa yang berusaha, pasti dan pasti, dia akan mendapatkannya~ Pasti!



4)siapakah artis nasyid kegemaran anda?

U.N.I.C




5)nama2 Islam yang paling anda rasakan cantik dan mempunyai makna yang baik?

ANWAR-cahaya (ceihhh)
Aliya ===Tinggi, yang paling mulia
Hawaliah - pemelihara
cehhh...Pulun x?

6)pekerjaan yang paling anda kagumi selain tenaga pengajar?

Pendakwah,pakar motivasi (cita2 saya)



7)satu perkataan yang terbaik utk anda describe mengenai kawan baik/tunang/suami/isteri anda?

Terhebat!

8)cara anda merajuk macamana ye?hehe

Mendiamkan diri,teeehheeee... :)


9) 2 benda yang paling penting dalam hidup anda?

1. Al-quran,
2. ILmu :)

10) antara sejarah dan matematik, mana pilihan anda?

Sejarah..teeehheee,..pnah brcita2 mnjadi lawyer kot.. :)
xbape suka math sbb memg xsuka main angka,suka baca2 ja..tp,bila pregnant nnti nak blajar math bnyak2..nak anak pandai dlam semua bidang..insyaAllah(pesanan khidmat msyarakat dari ibu)

11) kata-kata semangat utk ayu??hehe

Your are responsible for Your own success!!

sorry ayu if Jawapan xmemuaskan hati..maaf cangat2..apepon tankz tag al..
assalammualaikum :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...