Bersangka baik, walaupun terkadang keadaan tidak sebaik yang kita sangkakan. Bukan menafikan realiti, tetapi demi ketenangan hati. Kerana orang yang berburuk sangka akan tersiksa dua kali, hakikat dan hati :)


Lalu, diketika saat-saat dirimu dan diriku diuji~ sudi apalah kiranya kita rehatkan hati :)


Assalammualaikum Tintaseoranghawa...
Aku kembali ke ruang ini menghela nafas berat sekali.. 
aku masih mencari kekuatan hati dari kekusutan demi kekusutan
yang kulalui saban hari..
Kekangan masa & assigment yg bertimbun membuat aku terpaksa melupakan hasrat untuk berkongsi cerita disini..
Hati jangan mengada-ngada sangat boleh X?
kehidupan mana yang tidak pernah ada kesulitan bukan?
Jadi Hati..bersabarlah..

pada kalian yang sudi membaca dan meninggalkan jejak disini,terima kasih..
maaf andai terlalu banyak kisah duka disini.. 
pada kalian yang ingin berkongsi..Terima kasih,moga kalian diberkati.. :)

Tintaseoranghawa,
Sepanjang bulan ini..aku diuji dengan hebat sekali.
Kehilangan sahabat baik...
dikhianati oleh insan yg sangat aku hormati
Mangsa keadaan kawan sekelas sendiri..
Serta insan sekeliling yang menguji hati...

Hanya Allah yang tahu betapa sakitnya rasa ini..
Hanya Allah yang tahu betapa pedihnya hati ini..
Hanya Allah yang tahu betapa aku terjatuh & aku gagahkan diri bangkit kembali..sebab aku tahu,tiada siapa akan menyambut tangan ini untuk bangkit melainkan diri sendiri..

Malam yang kulalui berteman airmata & doa yang panjang kepada sang pencipta membuatkan aku terus tabah meneruskan hidup demi insan yang masih memerlukan diri ini..
kadangkala,walau betapa sakit hati ini..aku sudah gagal untuk menitisan airmata..knpa?
sebab..airmata sudah kering dengan perbuatan-perbuatan manusia.
Adakalanya sementara menunggu subuh tiba,aku tertidur diatas sejadah...
& aku disajikan dengan mimpi yang indah sekali..
sebab itu sekarang aku sangat memilih untuk terus tidur diatas sejadah..Aku mahu mimpi2 indah itu lagi..
wajah-wajah bersih & bersinar didalam mimpi itu sangat menenangkan.. tersangat & teramat.. :)


sebelum terlupa,ingin aku mengucapkan salam awal muharram kepada semua..
apa azam tahun baru anda?hehe..
Aku tidak mengharapkan apa-apa cukup andai aku menjadi lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya..
dan cukup andai aku btul-betul berubah mnjadi sebaik-baik muslimah walau tidak sesempurna srikandi-srikandi pejuang agama..
dan aku mahu mlupakan segala kisah duka itu..
memulakan segalanya seperti sediakala dan brharap akan ada sinar bahagia walau sekelumit untuk aku.. :)
insyaAllah...
melupakan segalanya bermakna aku harus melupakan mereka..biarlah..biar Allah mengadili segalanya..
andai memg benar aku yg bersalah aku mahu terus bertaubat & bertaubat..
tp jika mereka,aku mohon semoga Allah mnjaga mereka & mgampuni segala silap mereka sebab mereka adlh insn yg pernah mnjadi sebahagian daripada nadi hidupku suatu ketila dahulu..


Mereka2 yg aku sayangi,
aku memilih untuk pergi kerana aku memg ditakdrkan bukan untuk bersama kalian..
aku memilih untuk menjauh sebab aku bukanlah insan yang layak untuk berdiri & duduk sama tinggi dengan kalian..
izinkan langkah kaki ini..& kalian hduplah dengan aman & penuh kebahagiaan..
padamu sahabat,hidup ini kita dihadapkan & diuji dengan melihat pintu-pintu yang tertutup,berjuanglah untuk membuka satu pintu jika kau yakin pintu itu adalah yang terbaik untukmu..Doa dari kejauhan ikhlas selalu untukmu..
padamu kakak,terima kasih kerana pernah membawa erti kasih sayang seorang kakak buat diri ini,yang membuat aku pernah berasa bahagia seketika kerana Allah memberi aku peluang untuk punya kakak dalam seumur hidupku..Terima kasih yang tidak terhingga..Doa setulus hati aku panjatkan pada Illahi moga Allah mempermudahkan segalanya untukmu dalam hidup ini.. insyaAllah.. amin.. :)


saya pergi kali ini..Tanpa dendam...
mohon doa daripada sesiapa yang sudi untuk mendoakan agar Allah selalu membimbing diri ini kejalan yg Allah s.w.t redhai..Saya bercita-cita mahu membela Agama & bangsa..dan saya sedang mempersiapkan diri kesitu..amin... :)






BICARA HATI :pernahkah kalian rasa seperti ingin membuang jauh keinginan untuk mengambil tahu kerana bimbang hati lebih terdera melihat semua itu?Ya...itu aku barangkali.. ^.^



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...