Assalammualaikum Tinta seorang hawa..

Juga untuk pembaca blog usang hamba..Terima kasih kerana sudi menjejakkan diri kesini.. :)

Tinta seorang Hawa..

aku ingin mengadu..sedikit terasa dengan beberapa sikap manusia sejak kebelakangan ini..

Baru-baru ni aku post sesuatu dekat group satu persatuan yang mewakili anak-anak sabah..aku bercakap bahasa Keyhell..!sedikit kesilapan..itu saja dan aku dikutuk semahunya oleh mereka..

Yer..!aku sentap..sedikit terasa dengan perlakuan-perlakuan mereka..menghukum aku hanya kerana slank Keyhell ku..Adakah slank itu mnjadi kayu pngukur kesetiaan ku terhadap sabah..Cubalah berdiri diatas tapak kaki ini dan rasakan perasaan aku ketika itu..Perasaan yang adakalanya aku tersepit antara sabah dan kedah..








Tak perlu nak kutuk aku sebab aku masih sedar siapa diri aku bila aku join kelab permasa sabah..

Tak perlu nak kutuk aku sebab aku masih bangga mengakui sebagai anak orang sabah walau siapa pun yg bertanya..

Tak perlu nak kutuk aku bila aku masih tahu untuk bertutur  dalam bahasa sabah..

Tak perlu nak kutuk aku bila aku masih ingat masakan kesukaan ku semasa di sabah..!

Tak perlu nak kutuk aku sebab korg bukanlah sehebat mana dalam mengharumkan nama sabah..

Sebab selamanya jasad & jiwa ini hnya mahu mengaku..AKU ANAK SABAH..!


Gadis sabah.. :)



hnya Tuhan yang tahu betapa kuatnya perasaan ini terhadap sabah walau hmpir berbelas tahun mnggalkannya..

Hnya Tuhan yg tahu rasa rindu ini...

Hnya Tuhan yang tahu betapa gembiranya hati ini bila dpat berkumpul bersama-sama anda semua..

Hnya Tuhan yg tahu Rasa cinta ini terhadap negeri kelahiran ku itu..

so... 

Tak payah nak kutuk aku hnya sebab aku ckap keyhell..!
Sebab hati & rasa ini hnya aku & Tuhan yg tahu..

Simpan rasa ini & biarkan hnya dia yg mengetahui...

Lastly,
Saya anak sabah & sy bangga menjadi anak sabah.. :)


p/s:Pesan ibu,Sayangnya kita terhadap sesuatu perkara itu apabila kita masih setia mengingati tentangnya  walau ianya ditelan arus masa bertahun lamanya..Renung-renungkan.. :)



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...