Assalammualaikum Tinta seorang Hawa.. :)

Juga pada semua yang sudi singgah pada ruangan Tinta hati ini..Terima kasih..

Kalian,apa yg aku rasai sekarang,tidak semua orang pernah melaluinya..Aku dihina,diperli & terus-terusan disakiti oleh insan-insan yang aku sayang hanya kerana aku bersaiz XL.Hanya Allah yang tahu rasa ini namun segalanya aku simpan kemas-kemas dan pendam didalam hati.Aku sedih sebab mereka lebih menghargai kecantikan daripada kebaikan.Aku sebak sebab mereka butakan mata betapa bahagianya aku begini.Pernah satu ketika aku dihina dengan dahsyat sekali sehingga aku terduduk menangis.Ingin sahaja aku menjerit & meraung pada mereka.."aku tidak pinta untuk jadi begini lah..Tapi aku yakin Allah ada sebab mengapa Allah takdirkan untuk aku bersaiz XL pada hari ini..YA..!aku percaya Allah ada sebabnya..
 
 
Dengan keyakinan itulah aku terus hidup.Dengan perasaan menghargai dan sekurangnya aku sempurna anggota. Aku harus kuat dan tabah sebab ada yang lebih teruk dari aku.Bukan aku tidak pernah berusaha tapi aku sudah puas mencuba.Tapi Allah masih tidak makbulkan doa ini.Kerap aku merintih,kerap aku memasang angan-angan sehingga kadang-kadang aku tersentak dari lamunan yang aku tidak berpijak dibumi yang nyata.. :(.Dan seterusnya aku hanya mampu menangis.Bohong andai aku cakap aku mampu pekakkan telinga dengan setiap hinaan manusia..Bohong andai aku ckap aku akan selamanya tabah jika berterusan dihina..Aku xmgkn mampu sebab aku manusia biasa yang punya naluri & perasaan..!

Kenaikan berat mendadak sejak aku berhenti sukan..Jujur..aku terlalu rindukan padang..Sebab aku pernah memgang gelaran ratu padang..Aku rindukan trek..Aku rndu nak berlatih macam dulu2..Tapi dengan berat badan sekarang..Aku tak pikir aku mampu.. :(.Tapi....
 
 
Kali ini aku nekad...
Nekad untuk menurunkan berat badan Ini..
bukan untuk nampak cantik...
bukan untuk nampak bergaya...
bukan untuk berbangga-bangga..
Tapi hanya dengan satu harapan Moga masalah yang aku alami sekarang dapat diatasi..
Moga Allah dengar doa aku kali ini..InsyaAllah amin..
 
Pada yang sudi mendoakan..Doakan saya..Terima kasih..
It's ME.. :) (now)    

moga ada sinar untuk saya selepas ini.. :)
Ya Allah..dengarlah doa hambaMU ini.. 

P/s :Start berdiet hari ini 26 october 2011 (rabu)








4 comments:

badak berkata...

keep up girl.
tp kan. macam mane un org kater kat kite. kite kene engat. if sumone tu syg kite, or nak berkawan ngan kite. bukan sbb fizikal kite. ia sbb hati kite.
newayyy, gud luck dear.

Alya Sumayyah berkata...

tankz a lot dear..tankz..sy rasaa makin bersemangat..tankz again n again..MAy Allah always bless ur.. :)

Lyana Ann berkata...

=( sedihnya baca entri ni... x baik dorg buat cmtu... sbb dorg dah mempersenda ciptaan Allah... sabar yaya... NVM, you still got the time to decrease your size... I believe that... just remember dear, leave everything to Him... all the best for your effort! ;)

Alya Sumayyah berkata...

InsyaAllah As..Tankz 4 da support.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...