Assalammualaikum...


Lega satu asignment sudah berjaya disiapkan dengan jayanya.Asignment historiografi melayu.Satu subjek yang betul-betul mencabar mata aku apabila berada dikelas.Sebabnya bait-bait katanya selalu membuat mata ku berasa sangat-sangat terbuai..Ngeee..Alhamdulillah..Nak lupakan seketika asignment lain yg masih bertimbun nun..Nak meluahkan sedikit rasa disini Sebelum melelapkan mata & andai dipanjangkan umur aku mahu tetap menempuhi hari esok dengan tabah...

Ramai yang bertanya..Tidak kurang yang seakan kurang percaya.,Kenapa gadis yang suatu ketika dahulu tersangat nakal,tersangat bising,tersangat jahat mampu menjadi seorang gadis yang pendiam,berpendidikan,dan seperti yang kalian lihat sekarang.Mungkin mereka-mereka ini tidak pernah mengenali satu ayat ini..

"Manusia itu mampu berubah sekelip mata"

Dulu masa zaman sekolah aku bukan dalam kategori wanita yang HOT dalam kalangan lelaki..Tapi aku HOT sebab selalu naik pentas ambil hadiah..Classmate aku masa form 4 & form 5 semuanya perempuan dan aku akui mereka semua cantik-cantik belaka.Aku hnya gadis comot yang tak kenal pun pencuci muka ataupun cream muka..Tapi secomot-comot aku,aku gadis yang paling tinggi impiannya dalam kalangan mereka sebab aku yakin tidak semua perkara didunia ini kan terjadi dengan hanya sebab & ukurannya cantik.

Siapakah aku pada zaman itu janganlah jadikan ukuran untuk mengenali siapa aku untuk ketika ini.Aku tetap sama seperti dulu,mengakui kalian sebagai kenalan jika memang pernah aku mengenali kalian..Aku mula perasan sedikit sikap mereka..Dulu masa aku tiada apa-apa aku bukanlah antara insan yang penting dalam diri mereka..Tapi bila melihat aku pada hari ini mereka begitu ramah dengan aku.Memuji aku melambung-lambung sampai satu saat aku hampir perasan hidung aku besar sebelah.Terkejut sebenarnya sebab kalian satu ketika dulu adalah insan-insan yang pernah memperlekehkan aku.Mungkin secara jujurnya aku sudah ikhlas memaafkan kalian tapi untuk memadam bekas torehan yang pernah kalian tinggalkan aku masih perlu mengambil masa.Ikhlaskah aku?

Dengan impian aku teruskan hidup aku.Sejujurnya jugak siapa aku pada hari ini adalah selepas aku bangun daripada jatuh kerana kalian.Terima kasih sebab kalian juga adalah penyumbang terbesar untuk berdirinya aku pada hari ini. Pengalaman yang kalian berikan membuat aku terus gagah meneruskan langkah dan mencapai impian aku sedikit demi sedikit.Sedikit bicara ingin aku katakan pada pembaca blog ini..Kalian jangan terkejut andai kawan yang satu ketika dahulu kalian hina dan caci semahunya akan berdiri dihadapan kalian sebagai perdana menteri suatu hari nanti..Kalian jangan terlalu bangga dengan kepandaian kalian sebab tidak mustahil insan yang kalian pandang rendah suatu ketika dahulu adalah pengarah dalam syarikat kalian..Sebab Allah itu telah meletakkan sesuatu sesuai pada tempatnya..

Pembaca tinta seorang hawa..
Yang mampu mengubah nasib Dan keadaan diri kita pada hari ini hanyalah kita sahaja..Jika ada yang memandang rendah pada kalian hari ini,jadikan ia sebagai pendorong untuk kalian buktikan pada dia yg dia telah silap dalam menilai kalian..Berpijaklah atas kaki sendiri tanpa mengharap bantuan sesiapa melainkan Allah s.w.t.. :)


~Allah tidak pernah janjikan langit selalu biru, jalan hidup tanpa batu,matahari tanpa hujan, kebahagiaan tanpa kesedihan, sukses tanpa perjuangan. Tapi Allah janjikan KEMUDAHAN bersama kesulitan, RAHMAT dalam ujian, GANJARAN buat kesabaran, KETEGUHAN dalam perjuangan..Bukankah indahnya pelangi baru kita rasakan setelah turunnya hujan...~







6 comments:

mohdhazlan Dreadlock berkata...

jgn pernah berubah..:)

Lyana Ann berkata...

Alhamdulillah..akhirnya As jumpa suatu entri yg serupa dengan suara hati As... =') x pa, yaya... leave them with their words...what we need is move forward...

Alya Sumayyah berkata...

Mohdhazlan:Kalau berubah pon..Saya berharap akan berubah menjadi lebih baik.. :)

Alya Sumayyah berkata...

Lyana ann:As..Manusia kdg2 lupa kan..Allah itu maha adil..

****farah amirah ishak**** berkata...

kamu hebat sayang... i know u can do it... trust HIM...

Lyana Ann berkata...

@Yaya: yeah... if they thought that they're already "HOT", Allah is the only one with the Greatest position..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...