Percutian 4 bulan berakhir dengan jayanya.Terima kasih Ya Allah untuk setiap rezeki dan pgalaman yg sedikit sbnyak mengajar aku untuk lebih mengenal erti kehidupan.Berat rasanya untuk melangkah mnggalkan rumah.Mungkin kerana disana aku punya sahabat yg selalu bersama aku.jadi aku tidak takut walau sebesar manapun dugaan itu melanda.see..betapa pntgnya sahabat dalam hidup ini.Aku takut disini..aku tak punya sahabat yg memahami aku seperti dia.Hari ini dah masuk hari ke 3 aku mnjadi warga kosass.Hati aku gusar.kadang2 sebak.kadang2 seakan berdebar.CELARU.knpa dgan aku Ya Allah..?

Sebenarnya..aku sesat dalam terang.aku mlihat kebaikan tapi knpa hati seakan tidak kuat untuk mgikut kbaikan itu.aku cuba berubah.aku sudah tidak mahu mnyakiti hati siapa2.aku mahu ikhlas dalam setiap langkah dan perbuatan.tapi..Ah!aku tdak mmpu..aku cuba melawan dan kesannya aku seakan sakit.sakit yg aku sendiri  xtahu harus katakan dalam erti dan kata apa.tolonglah aku Ya Allah..

Jauh langkah aku tersasar..jauh sekali..Tolg Aku ya Allah..bimbing hati & langkah ini kearah sinar kebaikan.Xsggup rasanya memikul beban2 dosa yg rasanya sebanyak pasir dilautan.terlalu bnyak.sakit & senak jiwa ini mnanggung penyesalan yg x berkesudahan.knpa sukar utk mnjadi manusia yg baik ya Allah?knpa sukar utk ikhlas dlam hdup ini ya Allah.Aku trlalu taksub dgn kesementaraan ini hgga aku lupa yg kekal.aku trlalu lupa dgn kbahagiaan yg kau berikan hgga aku lupa mkna penderitaan.Aku malu padamu Ya Allah.Seringkali begitu.Saat kebahagiaan meraja dihati aku seakan lupa padamu.lupa bersyukur & trlalu takut mnerima dugaanMU.Namun apabila seringkali ujian kau beri barulah aku kembali berlari mencariMU.Ampuni aku ya Allah.

Aku dahagakan tarbiyah2 yg selalu mrangsang hati aku dulu.yg mmbuat aku sedar akan kesementaraan dunia.yg mmbuat aku lbh ikhlas dlam apa yg aku lakukan.Walau kadangkala langkah tersasar jua.Aku tak kuat ya Allah.kerana itu seringkali aku hanyut dengan nikmat yg kau berikan.kerana itu aku selalu lupa padaMU.

hadirkan seorang insan yg akan selalu mbimbing aku ke jalan MU ya Allah.Kerana manusia yg hina lagi daif seperti aku ni terlalu perlukan insan itu untuk mengemudi diri ini hgga akhir hayat nanti.Syurga itu terllau jauh untuk hamba sehina aku Ya Allah.Tp…aku trlalu takutkan azab neraka.Bimbinglah aku ya Allah.kerana dalam apa jua keadaan itu aku amat memerlukanMU.Dalam setiap langkah itu aku mahu terus mngingatiMU.

Saat hati ini terasa terlalu jauh dariMu..aku seakan hilang segalanya.Jangan tggalkan aku Ya Allah.Jgan..!jgn pernah.. L



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...