Terkilan.


Harus dalam bahasa apa untuk aku terangkan maksud terkilan diatas.dalam bahasa jerman,sepanyol atau mungkin bangladesh.Bertegur tidak pernah.Bercakap jauh sekali.Namun seringkali dia melemparkan jelingan setiap kali senyuman aku lemparkan.sekali dua tidak apa.aku tidak kisah.Tapi ni da masuk tahun 2 dan sem 3 aku disini.Perangai yg sama tetap kekal bersama dia.Teringin bertanya.Adakah aku pernah merampas suami ibumu.atau suami kakakmu sehingga sesinis itu kau memandang aku.

Kalau ikutkan hati,terasa mahu saja bersemuka dan bertanya.Namun aku malas mahu mencari musuh disini.Bukan kalian tidak tahu manusia abad ini.,bila ditegur mulalah menafikan hakikat sampai terkeluar ank gigi & anak tekak sekali.sebab tu aku malas.cukup sekadar mluahkan disini dengan doa moga satu hari nanti Allah buka pintu hatimu untuk tersenyum padaku.

Sebenarnya aku tidak heran langsung samaada dia mahu senyum atau tidak padaku.mungkin juga senyumannya terlalu mahal atau dia tidak kenal erti senyuman.mungkin.itu monolog dalaman bila aku cuba menyedapkan diri sendiri.Namun,yg mmbuat aku sedikit terkilan..dia memndangku dengan sinis sekali bersama jelingannya.amoih3..bnyak jelita jelingan ko.Sebab jelingan ko lah aku tetiba jadi lapar maggi asam laksa dan terpaksa menapak ke blik org lain semata-mata mengidam maggi asam laksa dek tusukan jelingan itu.



nenek selalu pesan.kalau rasaa takde sangat duit nak sedekah.cukuplah kau sedekahkan senyuman.walaupun senyuman kau tu akan menampakkan plak2 gigi kau yg berkilat.akan menampakkan rompang2 gigi kau kerana terlalu bnyak menelan gula-gula.Namun,jgn sesekali kau tunjukkan raut wajah yang akan melukakan hati org lain.sudahlah wajah kau kurang kalsium bertambah kurangla zat2 besi dek kerana jelingan mnggoda jiwa kau tu.Sebab itulah aku mengamalkan pesan nenek.Kerana kata nenek lagi selain sedekah..senyuman itu juga mmpu mgubat jiwa yg lara mnjadi bahagia.awet muda sentiasa. :)



Asam laksa sudah siap sedia untuk dijamah.maaf entry kali ini tak berniat nak mengata.cuma mluahkan rasa didada.daripada mengata yg mndatgkan dosa.hehe..arigato..!

p/s:Senyum.. :)
      Xperlu kate ape2..



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...