Assalammualaikum semUa...

entry kali ni tentang cinta lagi..adess...nape la alya ni clalu saja berbicara pasal cinta kan..cam da xde benda lain agaknya nak cte..hek3...ala..lex la...cinta & manusia 2 adalah cecua2 yg xleh dipisahkan tol x...cape ctuju..knyit2 mata okies..jgn nak cebik2 bibir plak...ni blog alya..co,cuke ati la nak ckap apapun..wek2..hehehe...jgn marah..alya geguwau ja..ok..ok...
straight 2 da point ok....
adeq2..akak2..abg2...makcik2..pakcik2...engat ok..engat ayat alya ni btOl2 n tanam dalam otak...bior engat campai bila2..
"SEINDAH-INDAH CINTA ITU,TETAP AKAN MEMBUATKAN KAMU MENGALIRKAN AIRMATA"
Ada faham x?engat ok..tanam btol2 dlam otak..
korang2....korang sedar x..bilamana korang pilih untuk menerima cinta manusia..korang sebenarnya menempah airmata...sebab...indah atau kecewa sesua2 cinta itu tetap akan membuat korg mnangis...bilamana korg da asyik brcnta..tolgla...alya mtk tolg cangat2..jgn meletak harapan setinngi gunung everest,,nanti meletup susah...merana jiwa tawtaw..mbina harapan,mbina impian kononnya...jgn2...plez..sebab impian dan angan2 2 la yg mbuat kita x leh nak lupakan dye...sukar..menelan masa bertahun2 lamanya...=(



"Mengapa Harus Kembali?"

Ok2....entry ni sebenarnya alya tujukan untuk SESEORANG...
alya harap bila dia baca blog ni segala prtanyaan dia terjawab...1st of all terima kasih sebab sudi mengADD fb saya dengan gambar n nama org lain...cweet cangat..sanggup jugak yer...semata2 nak merisik khabar katanya..hahahah..gelak kuat2...
merisik khabar?utk ape?mahu mlihat khabar saya yg bahagia tanpa awak?well...jwapannya..saya sangat2 bahagia sekarg..jujur..trllu bahagia...no suffer...no tears..i'm co happy dear...

saya itu bukan manusia yg lemah untuk merana kerana cinta manusia....
saya ini tidak tercipta untuk mghabiskan airmata saya kerana lelaki seperti anda....
saya ini bukan manusia yang akan selamanya derita kerana cinta...
kerana....
saya wanita yang dipenuhi dengan cinta terhadap Allah....


AWak.....

bukankah perpisahan itu atas kehendak awak...bukankah awak yg beria bebenor lukakan ati saya...awak toreh sekeping2,.disaat saya harus menghadapi peperiksaan besar dalam hidup saya..saya kah yg bersalah?saya kah yg bersalah kerana x mmpertahankan cinta kita?...tolg awak...engat kembali 1 persatu peristiwa itu..bukankah awak yg ckap..bersama saya tiada ape yg istmwa..mcntai saya hanya kerana awak buta untuk mnilai mana perak & permata..awak anggap saya adalah perak & dia yg awak baru knal smggu adalah permata..sedangkan awak mengenal saya bertahun-tahun lamanya..nah...d mana permata awak sekarang..knpa perlu mncari saya yg tiada apa2...sakitkan ditinggalkan?sakitkan dkhianati?sakitkan???...

kenapa harus kembali awak...sedangkan yang menyiram racun dalam taman cinta itu adalah awak..yang menambah duri pada bunga2nya adalah awak..
saya wanita yg pnya harga diri awak...bukan macam lagu stacy pakai buang 2...
engat lagi x mcj2 awak...

"sY xmmpu utk tolak cinta dia walaupn saya masih sygkan awk,lupakan saya 
yayah..bina hidup baru..saya bahagia n yayah akan bahagia jugak..

"saya rasa sangat2 bahagia dengan dia,bersamanya saya lgsg x engat awak"hahahah.

"aku sengaja suruh dia coll kau,supaya kau sakit ati..aku nak kau taw aku bahagia sangat yayah!

sekali aku ludah aku xkan jilat balik,aku xkan cari kau lagi..boleh berambus dari hidup aku...

"kau dah pindah sekolah?aman nya aku xpyah nak tgok muka ko hari2....

lagi bez ble ko wat2 clap hantar mecej kat aku....
"baby jgn risau oke..gurl 2 da x 1 skola ngan hubby...dia dah pindah..baby sonok x?
xde sape akan jadi saingan baby ag..love baby sangat2...

awak lupa mecej2 yg awak ntar ni??awak lupa...
tgok2,..bahagia x muka saya..ni lah muka yg awak ckap mcam amoy sua2 ketika dulu kan...yg awak ckap awak akan tenang bila tgok...inspirasi awak la kononnya kan...
jgn jilat balik ludah awak..plez...alya da pergi..da berambus pon dari hidup awak...knpa harus cari lagi...jujur awak..sedikitpun alya xpnah mntak yg awak akan rasa apa yg alya rasa..saat alya mlangkah pergi dari sekolah 2...alya da nekad..alya akan lupakan segalanya..segalanya....knpa harus kembali awk...kisah kita da lama berakhir...da jadi sejarah pun..sy pun da lupa..da x engat ape2..saya bahagia dengan hidup saya sekarang..plez,,.saya xkan mampu utk terima awak balik..xkan mampu...ckuplah dulu...sekarang perasaan kat awk lgcg da xde..da ilang..hancur berkecai...

Bertahun-tahun lamanya saya menutup pintu ati saya untuk insan yg bernama lelaki...bkan seari dua..tp bertahun2,...see..awak nmpak kan kesan pnderitaan yg awk tggalkan...xprlu brjnji n bersumpah segala awak..saya cangat fobia mndengar jnji lelaki..jgn pnah cuba utk mmbina harapan bersama saya lagi..coz awak akan kecewa dgan hasilnya..jgn penah kenang saya lagi..law awak btol2 sayangkan saya...doakan lah kebahagiaan saya.. saya juga ikhlas mendoakan kebahagiaan awak...

"1 peluang je alya..plezzzzzz"

jgnkan 1.....setengah pun saya xingin bagi kat awak dah...sudahlah..segalanya antara kita dah berakhir...seikhlasnya saya hnya mnjadi diri saya sendiri..jgn merayu seperti org yg takde harga diri...saya hormat awak sebagai insan yg prnah saya sayangi..yg prnah saya hargai...namun...kini bkan awak lagi..maaf.............saya dah lama maafkan awak..hidup baik2 awk lepas neh..hidup bahagia ya...saya xbnci awak...cuma..sy xmmpu menerima awak mcam duLu2...=)

saya bahagia sekarang.....=)  

 
Bila aku boleh meminta..
aku ingin tahu semua...
apa yang ada di hatinya untukku...
semakin aku mengenalnya...
semakin aku xbisa lepas darinya...
Tuhan....
kupasrahkan diriku untuk menerima
semua jalan hidupku ini..
mengikut apa saja jalan yang KAU tunjukkan kepadaku...


P/S:Seindah2 cinta..adalah bilamana kita mencintai Allah sepenuh jiwa & raga..^.^

 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...